Springe direkt zu Inhalt

3) Literatur

(1) Goodison, G. A., & Aris, C. (2023), Analysis of the use of human remains as teaching materials in higher education: examining differing opinions between population subgroups. European Journal of Anatomy, 27(4), 503–516. https://doi.org/10.52083/EWHY1593

(2) Gruenthal-Rankin, A. and Somogyi, T. (2025), Opening the Cabinets: A Critical Evaluation of Skeletal Teaching Collections in the United States, Am J Biol Anthropol, 186: e25051. https://doi.org/10.1002/ajpa.25051

(3) Krell, M., Upmeier zu Belzen, A. & Krüger, D. (2016): Modellkompetenz im Biologieunterricht, in: Sandmann, A. & Schmiemann, P. (Hrsg.): Biologie lernen und lehren. Biologiedidaktische Forschung: Schwerpunkte und Forschungsstände. (S. 83– 102). Berlin: Logos

(4) Upmeier zu Belzen, A. & Krüger, D.: Modellieren, in: Gropengießer, H., Harms, U., & Kattmann, U. (Hrsg.) (2013). Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos: Aulis, S. 316-327

(5) Robbins Schug, G., Killgrove, K., Atkin, A., & Baron, K. (2021), 3D dead: Ethical considerations in digital human osteology, Bioarchaeology International, 4(3–4), 217–230, https://doi.org/10.5744/bi.2020.3008

(6) Randler, C. (2013). Unterrichten mit Lebewesen. In Gropengießer, H., Harms, U., & Kattmann, U. (Hrsg.) (2013). Fachdidaktik Biologie (S.299ff.). Hallbergmoos: Aulis

(7) Halmaciu, Ioana & Suciu, Bogdan & Trambitas, Cristian & Vunvulea, Vlad & Ivanescu, Adrian & Clipa, Adriana & Adascalitei, Petru & Brinzaniuc, Klara & Fodor, Decebal, (2018), It is Useful to Use Plastic Anatomical Models in Teaching Human Anatomy?, Materiale Plastice. 55. 414-418, DOI: 10.37358/MP.18.3.5040