Springe direkt zu Inhalt

Research to Market Challenge // Application deadline: 3 May

News vom 06.04.2021

Research to Market Challenge: Sonderpreis zum Thema "Klimawandel stoppen"

Die Research to Market Challenge ist ein Wettbewerb für forschungsbasierte Geschäftsideen, veranstaltet von Science & Startups, dem Verbund der drei großen Berliner Universitäten und der Charité. Ideen können in den Bereichen "Digital & Technologies", "Life Sciences & Health" oder "Cultural & Social" eingereicht werden. Dieses Jahr wird auch ein Sonderpreis für das Thema "Klimawandel stoppen" verliehen. Als Teilnehmer/in erhalten Sie Feedback von Expertinnen und Experten zum Verwertungspotenzial Ihrer Forschungsergebnisse. Zudem können Sie Preisgelder in Höhe von insgesamt 11.000 Euro gewinnen. Anmeldeschluss ist der 3. Mai 2021.
www.marketchallenge.de

*** English version ***

The Research To Market Challenge awards research-based product or business ideas from the fields of "Digital & Technologies", "Life Sciences & Health" and "Cultural & Social". In addition, a special prize will be awarded this year for the topic "Stopping Climate Change." "What business and start-up ideas are there to slow down or even stop climate change, and how can existing consequences of climate change be overcome through innovations from research?" You can submit your idea until May 3rd to win attractive prizes and receive professional support in business model development!

Further information on conditions of participation, procedure and application at www.marketchallenge.de

2 / 11