Springe direkt zu Inhalt

Bianca Reinisch

Ausgewählte Publikationen

Reinisch, B. & Krüger, D. (2018). Vorstellungen von Lehramtsstudierenden zu fiktiven Szenarien zum Beobachten und Experimentieren. In M. Hammann & Lindner, M. (Hrsg.), Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik, 8.
Reinisch, B. & Krüger, D. (2018). Pre-service biology teachers' conceptions about the tentative nature of theories and models in biology. Research in Science Education, 48, 71−103.
Reinisch, B., Krell, M., Hergert, S., Gogolin, S. & Krüger, D. (2017). Methodical challenges concerning the Draw-A-Scientist Test: A critical view about the assessment and evaluation of learners’ conceptions of scientists. International Journal of Science Education, 39, 1952−1975.
Krell, M., Reinisch, B. & Krüger, D. (2015). Analyzing students’ understanding of models and modeling referring to the disciplines biology, chemistry, and physics. Research in Science Education, 45, 367–393.


Vollständiges Verzeichnis der Publikationen, Präsentationen und Workshops